Biodata Wawa Zainal

Biodata si cantik Wawa Zainal. Mari sobat kita bahas biodata artis cantik Wawa Zainal. Kamu yang dulu pernah menonton Cinta Vlog pasti tau artis Wawa Zainal. Dalam drama cinta Vlog Wawa Zainal menjadi pelakon bersama Aliff Aziz. Drama Malaysia Cinta Vlog yang diperankan Wawa Zainal dan Aliff Aziz memang sempat booming. Namun Wawa Zainal dan Aliff Aziz tak ada hubungan cinta dalam drama Cinta Vlog. Saat ini umur Wawa Zainal masih 22 tahun, tapi meskipun Wawa Zainal baru 22 tahun Wawa Zainal sudah menikah dengan Aeril Zafrel. Pernikahan Wawa Zainal dan Aeril Zafrel memang digelar diam-diam. 

Kabar menyebutkan jika Wawa Zainal dan Aeril Zafrel menikah dua kali yakni pada tanggal 25 Februari 2012 dan 4 Februai 2013 silam. Nama asli Wawa Zainal adalah Nur Hawa binti Zainal Abidin namun dirinya lebih dikenal dengan nama Wawa Zainal. Setelah menikah dengan Aeril Wawa Zainal kabarnya telah hamil dan sudah melahirkan anak laki-laki. Kabar yang beredar anak Wawa Zainal saat ini telah berumur 6 minggu. Kabar lahirnya anak laki-laki Wawa Zainal dan Aeril membuat fans Wawa Zainal bahagia. Belakangan Wawa Zainal memang mengenakan tudung setelah Wawa Zainal menikah dengan Aeril. Inilah gambar Wawa Zainal sebelum bertudung
Gambar Wawa Zainal Cantik
Gaya busana Wawa Zainal yang bertudung justru terlihat lebih cantik. Tudung yang dikenakan Wawa Zainal nampak serasi dengan wajah Wawa Zainal yang cantik. Cukup banyak fans yang menyukai Wawa Zainal bertudung. Filem terbaru Wawa Zainal pada tahun 2013 berjudul 99 Kali Rindu dan Pada Suatu Cinta Dahulu. Dalam filem 99 Kali Rindu Wawa Zainal menjadi pelakon Fatin Qalbie, sedangkan di filem Pada Suatu Cinta Dahulu Wawa Zainal menjadi pelakon Nora. Selain menjadi pelakon filem Wawa Zainal juga menjadi pelakon drama. Wawa Zainal terakhir kali menjadi pelakon drama yang berjudul Cinta Vlog dan Cinta Qaseh. Dalam Drama Cinta Qaseh Wawa Zainal menjadi lakon dengan Adi Putra. 
Wawa Zainal Bertudung
 Pasangan artis Wawa Zainal dan Aeril Zafrel memang nampak serasi. Wawa Zainal artis yang cantik sedangkan Aeril Zafrel juga sangat tampan. Official facebook Wawa Zainal saat ini sudah ada 118ribu likers di official facebook Wawa Zainal. Sedangkan followers akun Twitter Wawa Zainal saat ini sudah ada 205ribu Followers. Twitter asli Wawa Zainal yakni @Wawa_Zainal. Artis cantik  Wawa Zainal adalah Anak kelapan dari 11 adik-beradik. Bagi kamu yang belum Follow Twitter Wawa Zainal follow saja sobat. Kamu ingin tau banyak tentang biodata Wawa Zainal? Berikut ini saya akan berikan info biodata Wawa Zainal artis cantik Malaysia dan gambar cantik Wawa Zainal.  
Wawa Zainal dan Aeril Zafrel
Biodata Wawa Zainal:
Nama lahir: Nur Hawa Zainal Abidin
Nama lain : Wawa Zainal
Tanggal Lahir : 12 Maret 1991
Asal : Lahad Datu, Sabah
Agama : Islam
Twitter : @Wawa _Zainal
Sekolah: St. Dominic
Profesi : Artis
Pasangan : Aeril Zafrel
Keturunan : Brunei (ayah) dan Filipina (ibu)

Thank you Guys telah membaca artikel tentang biodata Wawa Zainal dan gambar cantik Wawa Zainal. Semoga artikel yang berisikan biodata Wawa Zinal dan gambar Wawa Zainal bertudung bisa bermanfaat untuk Anda.